Bröstcancerföreningen Emelie i Bohuslän är en del av Bröstcancerförbundet.

emelie_logo.jpg

Bröstcancerföreningen Emelie Bohuslän är till för dig som har fått diagnosen bröstcancer och dina närmaste. Vi har funnits i 25 år, är en ideell partipolitiskt och religiöst obunden förening som är ansluten till Bröstcancerförbundet. Vi arbetar i Bohuslän och möter personer med bröstcancerdiagnos och deras närstående.

Medlemslöftet är att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. För att leva upp till det löftet erbjuder vi aktiviteter, kurser, föreläsningar och samtalsstöd, men framför allt gemenskap med människor som har varit eller är i samma sits som du. I vår lokal på Östergatan 1b i Uddevalla finns information i form av böcker och broschyrer. Stödpersoner finns tillgängliga varje onsdag mellan 15.00-17.00, med jul och sommaruppehåll, men även på telefon.

Kontakt till stödpersoner

Genom Bröstcancerförbundet samarbetar och stödjer bröstcancerföreningarna varandra för att övergripande gemensamma frågor ska få genomslag. Utgångspunkten är att tillsammans arbeta för att uppnå den gemensamma visionen om att ingen i Sverige ska drabbas av bröstcancer. Föreningen bevakar nya rön angående forskning och behandlingsmetoder. Vi har god kontakt med sjukvårdspersonal på Uddevallas Bröstcentrumoch politiker i Västra Götaland. Som medlem får du Magasin B från Bröstcancerförbundet och ett medlemsblad från föreningen.

Bli Medlem